Tłumy na Pikniku 2017

W dniach 13-14 maja 2017 odbyła się kolejna edycja tego wielkiego, turystycznego festynu. Tłumy przechodzące przez aleje to nie tylko zasługa sprzyjającej aury i słonecznego dnia, ale przede wszystkim ofert turystycznych, pysznego jedzenia i wielu atrakcji dla dzieci i dorosłych. Ponad 300 wystawców, blisko 50 tys. odwiedzających, ponad 30 scenicznych występów, tłumy ludzi w targowych alejkach to bilans, którym z dumą zamykamy 13. Piknik nad Odrą.

– Tu zawsze było dużo zainteresowanych ofertą turystyczną, ale w tym roku wyjątkowo. To niesamowite ilu ludzi odwiedziło tegoroczny Piknik nad Odrą… – mówi jeden z wystawców Targów Turystycznych Market Tour.

– Piknik nad Odrą to wizytówka naszego regionu i bezsprzecznie jedna z najlepszych
i najliczniej odwiedzanych imprez w Polsce
 – mówił podczas uroczystego otwarcia Pan Marek Migdal, prezes Zachodniopomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.

Uroczyste Otwarcie Pikniku nad Odrą zwieńczone zostało poczęstunkiem, do którego jak co roku ustawiała się długa kolejka. Wielkie Gotowanie, czyli przygotowanie oryginalnej potrawy w Wielkim Garze, powróciło w tym roku do harmonogramu imprezy. W sobotę, od wczesnych godzin porannych, na oczach widzów gotowana była „Uckermärker Käsesuppe“, czyli zupa serowa przygotowana na Bazie Receptury Regionu Brandenburgii.

Do przygotowania zupy wykorzystano 160 kg mięsa, 120 kg sera przyprawionego ziołami i 140 kg naszych polskich pieczarek, które nadały jej wyjątkowy smak.

Tradycyjnie pierwsze porcje wydawane były przez zaproszonych gości i organizatorów
w osobach:

Piotra Głoda – Wicedyrektora Departamentu Instrumentów Marketingowych Polskiej Organizacji Turystycznej,
Piotra Krzystka – Prezydenta Miasta Szczecin,
Ryszarda Mićki – Członka Zarządu Województwa Zachodniopomorskiego,
Marka Migdala – Prezesa Zachodniopomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej,
Ireneusza Nowaka – Prezesa Żeglugi Szczecińskiej,
Katarzyny Orzechowskiej – przedstawicielki Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi,
Wojciecha Helińskiego – Prezesa Zachodniopomorskiej Agencji Rozwoju Turystyki.

– Jesteśmy zaszczyceni, że mogliśmy objąć Piknik nad Odrą honorowym Patronatem – mówił podczas uroczystego otwarcia Piotr Głod, przedstawiciel Polskiej Organizacji Turystycznej, który również serwował pierwsze porcje zupy piknikowym gościom.

Podczas 26. Targów Turystycznych Market Tour swoją ofertę zaprezentowały regiony i miasta turystyczne z Polski i zagranicy, biura podróży, hotele, ośrodki wypoczynkowe, rekreacyjne, sanatoryjne oraz przewoźnicy. Targi Market Tour stworzyły okazję, aby zebrać ofertę turystyczną wyjazdów letnich i zimowych, zaplanować zarówno długi, wakacyjny urlop, jak i krótki wypoczynek.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi zapraszało do odwiedzenia stoiska „Odpoczywaj na wsi”, gdzie można było zapoznać się z ofertą gospodarstw agroturystycznych, zagród edukacyjnych i Hitów Turystyki Wiejskiej. Odwiedzający stoisko mogli aktywnie uczestniczyć w różnego rodzaju konkursach, zabawach oraz warsztatach edukacyjnych i rękodzielniczych.

– (…) Podziękowania za profesjonalizm i doświadczenie w tak znamienitym wydarzeniu jakim jest Piknik nad Odrą, który jest połączeniem promocji rolnictwa, obszarów wiejskich oraz ofert turystycznych – mówiła Katarzyna Orzechowska, przedstawicielka Ministerstwa Rozwoju i Rolnictwa podczas uroczystego otwarcia Pikniku.

Gmina Strzelce Krajeńskie promowała turystykę wypoczynkową przy wodzie poprzez turystykę żeglarską, kajakową, wędkarską i nurkowanie w turystycznej miejscowości Długie. Na stoisku promocyjnym można było otrzymać bezpłatne wydawnictwa opisujące ofertę turystyczną oraz unikatowe gadżety. Ponadto prezentowano tu twórczość plastyczną Pani Urszuli Szadyko – pisanki, bombki, hafty krzyżykowe, ikony oraz przedmioty dekoracyjne, które można było nie tylko oglądać, ale również kupić.

Gmina Lubrza, która już od 10 lat gości na Market Tour zachęcała m. in. do odwiedzenia Fortyfikacji Międzyrzeckiego Regionu Umocnionego z Pętlą Boryszyńską z czasów II Wojny Światowej, z jedyną w Polsce podziemną trasą rowerową.

Na stoisku Małopolskiej Organizacji Turystycznej można było spotkać przedstawicieli Wadowic, Powiatu Suskiego, Powiatu Tarnowskiego, Tarnowskiego Centrum Informacji Turystycznej oraz Polskiego Związku Flisaków Pienińskich i Gminy Krościenka nad Dunajcem. Podczas dwóch dni imprezy każdy zwiedzający mógł wziąć udział w konkursie wiedzy o Tarnowie i wygrać weekend w mieście określanym „Polskim biegunem ciepła”, a także posłuchać regionalnych pieśni w wykonaniu Regionalnego Zespołu Pieśni i Tańca „Pieniny”. Dodatkową atrakcją była możliwość spróbowania swoich sił w grze na tradycyjnym instrumencie Karpat, czyli trombicie. Zwiedzający otrzymali także czerwone, małopolskie korale.

Nie zabrakło również bogatej oferty naszego regionu. Na targach prezentowały się: Gmina Barlinek, na której stoisku można było spotkać Królową Puszczy„To niesamowite ilu ludzi odwiedziło tegoroczny
Piknik nad Odrą…”
  Barlineckiej, będącej w towarzystwie bogini Moriany, Gmina Goleniów, Police, Łobez, Międzyzdroje, Lokalna Organizacja Turystyczna Regionu Kołobrzeg, Pojezierze Drawskie, Czaplinek, Powiat Koszaliński, oraz Zachodniopomorska Regionalna Organizacja Turystyczna z ofertą turystyczną regionu.

Na piknikowej scenie nie zabrakło atrakcji. Mieliśmy okazję zobaczyć występy wielu zespołów muzycznych – od folku, przez szanty, poezję śpiewaną, afrosambę, piosenkę poetycką, aż po muzykę elektroniczną i rock, a nawet hard rock. Wielu artystów promowało regiony z których przyjechali – pojawiły się zespoły z różnych krańców Polski, ale i goście z zagranicy, m. in. z Czech. Podczas imprezy wysłuchaliśmy występu Marcina Januszkiewicza, którego ostatni singiel „Stany”, nagrany wraz z Natalią Sikorą pojawił się na Liście Przebojów Radiowej Trójki. Poza zespołami muzycznymi na scenie wystąpiły grupy taneczne – laureaci wielu festiwali i przeglądów. Łącznie zobaczyliśmy około 30 występów.

Nie zabrakło także konkursów zorganizowanych przez wystawców, w których wygrać można było ciekawe nagrody, np. rejs do Skandynawii promem Unity Line. Zupełnie nowym wydarzeniem była licytacja zorganizowana przez portalza10groszy.pl. Poprowadził ją znany aktorPrzemysław Cypryański.Uczestnicy wylicytowali nowe sprzęty: telewizor, kamerę sportową GoPro, smartfon oraz powerbank. Cena każdego z przedmiotów nie przekroczyła 40 groszy! Całemu wydarzeniu towarzyszyła ekipa programuTVN Co Za Tydzień.

Sobotni wieczór nie obył się bez szczecińskiego akcentu. Na scenie wystąpił zespółChorzy, którego koncert cieszył się sporą frekwencją. Warto dodać, że dzień później wywalczyli oni awans do Rytmów Młodych, mamy więc szczecińską reprezentację naJarocin Festiwal.

Zarówno koncerty, jak i występy taneczne cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród publiczności.

Piknik to również Targi Żywności i Produktów Ekologicznych ORGANIC. Była to propozycja dla wszystkich zainteresowanych ekologicznymi i naturalnymi produktami oraz unikalnymi rękodziełem. Odwiedzający mieli okazję spróbować wyrobów z regionów m.in. Lubuskiego, Wielkopolskiego wpisanych na Listę Produktów Tradycyjnych oraz lokalnych specjałów w ramach Alei Zachodniopomorskie Smaki. Wielbiciele dobrego piwa mieli okazję skosztować tego złotego trunku z regionalnych browarów.

Nowością i zarazem hitem tegorocznego Pikniku był Festiwal Smaków Food Trucków. W Szczecinie to wydarzenie odbyło się dwukrotnie w 2016 r. Duże zainteresowanie i pozytywne przyjęcie ze strony mieszkańców sprawiło, iż festiwal zawitał do Szczecina po raz trzeci, i to właśnie podczas Pikniku nad Odrą. Na gości czekały dania kuchni meksykańskiej, bliskowschodniej, japońskiej, amerykańskiej, francuskiej, hiszpańskiej oraz polskiej.

W tym roku podczas Pikniku odbył się również finał XVII edycji konkursu „Nasze Kulinarne Dziedzictwo – Smaki Regionów”, który organizowany jest przez Polską Izbę Produktu Regionalnego i Lokalnego w partnerstwie ze Związkiem Województw RP. W konkursie na najlepszą potrawę regionalną mogły wziąć udział dwuosobowe ekipy reprezentujące firmy gastronomiczne, gospodarstwa agroturystyczne lub koła gospodyń wiejskich. Menu konkursowe składało się z dwóch dań: zupy lub przystawki oraz dania głównego. Każde danie konkursowe musiało być przygotowane z wykorzystaniem produktów związanych
z danym regionem, powszechnie znanych i rozpoznawalnych w regionie. Konkurs odbył się na piknikowej scenie. Do rywalizacji stanęli kucharze Hotelu Dobosz, Restauracji Botanic oraz Gospody Herbu Korab. ZwyciężyłHotel Dobosz

Piknik nad Odrą ma charakter wiosennego rodzinnego festynu, który oferuje atrakcje zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych. W tym roku ponowie powstały place zabaw, wesołe miasteczko, scena z występami muzycznymi i pokazami tanecznymi oraz jarmark. Dzięki pięknej pogodzie cieszyły się one ogromnym zainteresowaniem.

Na stoiskach jarmarku każdy znalazł coś dla siebie. Od przysmaków powstających na bazie naturalnych oryginalnych receptur, poprzez upominki na Dzień Mamy z całego wachlarza ofert biżuteryjnych, biokosmetyków, bądź mody inspirowanej folklorem, do zabawek z surowców naturalnych na Dzień Dziecka.

Organizatorem imprezy była Zachodniopomorska Agencja Rozwoju Turystyki.   Zobacz więcej zdjęć.

Zapraszamy na kolejną edycję „Pikniku nad Odrą” już za rok: 12 -13 maja 2018 r.